środa, 12 listopada 2014

Pyszny, zdrowy i zielony

Witajcie :)

 Są takie dni, kiedy w kuchni czuję się jak ryba w wodzie. Wczoraj miałam po prostu wenę kuchenną. W jej wyniku powstał pyszny, zdrowy, zielony koktajl. W roli głównej było avocado, a zaraz za nim reszta pysznych warzyw.






Zapraszam do zapoznania się z przepisem banalnym w wykonaniu i jakże nieocenionym w smaku:

  • avocado
  • ogórek (surowy)
  • sok jabłkowy
  • cytryna
  • 2 łyżki miodu

Z moich cudownie pachnących warzyw ( nie wiem czy avocado rzeczywiście jest warzywem, ale przyjmijmy, że tak właśnie jest- dla wygody :) ) obrałam skórkę. Pokroiłam je na mniejsze kawałki a następnie wrzuciłam do blendera. Do tak  powstałej jednolitej masy dolałam 2 szklanki soku jabłkowego i dwie łyżeczki miodu. Jeszcze raz zblendowałam całość i ...gotowe.





Wykonanie koktajlu to chwila, ale zachwyt nad smakiem trwa naprawdę dłuuuugo. 


Od jakiegoś czasu jestem avocado zachwycona. Wszystko mi się w nim podoba: kolor, kształt, a nawet ta ogromna pestka. Zatrzymałam ją sobie. Leży w kuchni na parapecie w towarzystwie dyń ozdobnych, suszonych grzybów i brzoskwiń :) Oczywiście walory estetyczne idą w parze z charakterem avocado. To bomba witaminowa, a walczą C, A i E jako silne przeciwutleniacze o działaniu przeciwnowotworowym. Ponadto zawiera ono również kwas foliowy dzięki zwartości witamin z grupy B, który zapobiega wadom rozwojowym płodu. Dlatego jego spożycie jest bardzo wskazane dla przyszłych Mam. Zatem wybaczam mu  nawet tę jego kaloryczność :) 




Doceniam w nim wszystko. I chyba nie tylko Ja. Cieszcie się wszystkim co dobre, popijajcie, posłuchajcie:




 Do usłyszenia :)
 Iga

Brak komentarzy:

Popularne posty